Elections – questions
Lubię, kiedy temat jest na czasie, bo przecież często rozmawiamy o sprawach bieżących. U mnie sami kursanci często przy okazji wyborów prezydenckich czy parlamentarnych zaczynają zadawać pytania, czy brałam udział i gdzie głosowałam. To fajny moment, aby właśnie dzięki rozmowie, podrzucić zestaw słówek wyborczych. I znowu warto zaznaczyć, że nie ma dobrych ani złych odpowiedzi. […]
Questions and Situations for Business
Uczeń dorosły czy uczeń biznesowy wydaje się być mniej skłonny do dzielenia się informacjami o sobie niż na przykład uczeń szkolny, który zawsze (99% przypadków) chętnie powie Ci o nowym zwierzątku, dobrej ocenie czy planach na weekend. Uważam, że w relacjach biznesowych należy być bardzo ostrożnym, o co się pyta i czy w ogóle o […]
Speaking – family and personal issues
Często na zajęciach brakuje konkretnych zadań na mówienie tak po prostu na zawołanie. W szczególności takich, które można wykorzystać z każdym poziomem oraz zarówno z dziećmi jak i dorosłymi. Fajnie jest mieć coś, co zawsze można wyciągnąć i będzie odpowiednie w każdym momencie zajęć. W związku z tym w dzisiejszym wpisie chciałabym podzielić się darmowym […]
Giving advice
Na zajęciach ze mną uczniowie zawsze dużo mówili – każda struktura była rozpisywana i przegadana na mnóstwo sposobów. Dzisiejszy wpis chciałam poświęcić na konstrukcje, które służą do udzielania komuś rady. 6 sposobów: You should drink more water. You ought to drink more water. You had better drink more water. If I were you, I would […]
TED – 30 is not the new 20 – a life lesson
Gdybyś spotkał młodszego siebie, co byś mu powiedział bądź doradził? Gdybyś mógł cofnąć się w czasie co byś zmienił? Czy byłoby dobrze gdyby podróże w czasie były możliwe? W dzisiejszym wpisie lekcja oparta na wystąpieniu Meg Jay, psychologa klinicznego i autorki The Defining Decade, która ma ważną wiadomość dla dwudziestolatków. A mianowicie: 30 to nie […]
Making offers and giving suggestions
Zajęcia z angielskiego ze starszymi uczniami często rozpoczynałam od nauki języka funkcyjnego – to jest składania propozycji i udzielania rad. Proponuję dzisiaj wziąć na tapetę – sugestie, propozycje i oferty. Podliczając jest 9 sposobów. Zwróćcie uwagę, jak zmienia się w nich forma czasownika (to do, do, doing). INFORMAL: Let’s eat something. Shall we eat something? […]
Speaking via Grammar
Nigdy nie prowadziłam zajęć online. Teraz dla wielu lektorów wydaje się to być jedyną możliwością prowadzenia zajęć a dla kursantów nauczanie przez Internet to dostęp do rzeszy rozmówców o ćwiczenia umiejętności. Sama polecam Skype czy nawet portale, gdzie można poznać zagranicznego penpala do pisania listów. Wiele osób na co dzień ma problem z nawiązywaniem kontaktów […]