
Elections – questions
Lubię, kiedy temat jest na czasie, bo przecież często rozmawiamy o sprawach bieżących. U mnie sami kursanci często przy okazji wyborów prezydenckich czy parlamentarnych zaczynają zadawać pytania, czy brałam udział i gdzie głosowałam. To fajny moment, aby właśnie dzięki rozmowie, podrzucić zestaw słówek wyborczych. I znowu warto zaznaczyć, że nie ma dobrych ani złych odpowiedzi. […]

Open Cloze – B2 level
Kocham Fill in the gaps, takie zadania pokazują, czy wiesz, co powinno gdzie stać i uczą uważności. Dla uczniów to często jedno z najtrudniejszych zadań podczas egzaminu maturalnego, B2 First czy B2 UW. Bardzo lubię uczyć krok po kroku, więc często podczas zapoznawania z formułą egzaminu swoje zajęcia zaczynam od tej prezentacji. Zawiera ona mini […]

Typical mistakes – grammar
Każdy popełnia błędy – naprawdę! Zawsze cenię, gdy moi uczniowie popełniają błędy. A jeszcze bardziej lubię, gdy mówią i od razu starają się własne błędy samodzielnie poprawić. Błądzić przecież jest rzeczą ludzką, a to znaczy, że te osoby pracują nad swoim angielskim i robią wszystko, aby przełamać barierę. Wiele osób po prostu mówi o barierze, […]

Questions and Situations for Business
Uczeń dorosły czy uczeń biznesowy wydaje się być mniej skłonny do dzielenia się informacjami o sobie niż na przykład uczeń szkolny, który zawsze (99% przypadków) chętnie powie Ci o nowym zwierzątku, dobrej ocenie czy planach na weekend. Uważam, że w relacjach biznesowych należy być bardzo ostrożnym, o co się pyta i czy w ogóle o […]

Speaking – family and personal issues
Często na zajęciach brakuje konkretnych zadań na mówienie tak po prostu na zawołanie. W szczególności takich, które można wykorzystać z każdym poziomem oraz zarówno z dziećmi jak i dorosłymi. Fajnie jest mieć coś, co zawsze można wyciągnąć i będzie odpowiednie w każdym momencie zajęć. W związku z tym w dzisiejszym wpisie chciałabym podzielić się darmowym […]

Giving advice
Na zajęciach ze mną uczniowie zawsze dużo mówili – każda struktura była rozpisywana i przegadana na mnóstwo sposobów. Dzisiejszy wpis chciałam poświęcić na konstrukcje, które służą do udzielania komuś rady. 6 sposobów: You should drink more water. You ought to drink more water. You had better drink more water. If I were you, I would […]

TED – 30 is not the new 20 – a life lesson
Gdybyś spotkał młodszego siebie, co byś mu powiedział bądź doradził? Gdybyś mógł cofnąć się w czasie co byś zmienił? Czy byłoby dobrze gdyby podróże w czasie były możliwe? W dzisiejszym wpisie lekcja oparta na wystąpieniu Meg Jay, psychologa klinicznego i autorki The Defining Decade, która ma ważną wiadomość dla dwudziestolatków. A mianowicie: 30 to nie […]

Making offers and giving suggestions
Zajęcia z angielskiego ze starszymi uczniami często rozpoczynałam od nauki języka funkcyjnego – to jest składania propozycji i udzielania rad. Proponuję dzisiaj wziąć na tapetę – sugestie, propozycje i oferty. Podliczając jest 9 sposobów. Zwróćcie uwagę, jak zmienia się w nich forma czasownika (to do, do, doing). INFORMAL: Let’s eat something. Shall we eat something? […]